امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان

ساخت وبلاگ

«ماربین» محقق آلمانی می گوید:«از جمله مسائل اجتماعی بسیار مهمی که موجب امیدواری و رستگاری شیعه است،اعتقاد به وجود حجت عصر و انتظار ظهور است».1

«پتروشفسکی» تاریخ دان و ایران شناس علوم شوروی سابق در این زمینه می نویسد:«چشم به راه مهدی بودن در عقاید مردمی که نهضت های قرن سیزدهم را در ایران به پا داشتند،مقام بلندی داشته است،ولی در قرن چهاردهم میلادی این عقیده راسخ تر و مشهودتر گشت».2

در دسامبر 1984 (1365ش) در دانشکده تاریخ دانشگاه تل آویو با همکاری مؤسسه ی مطالعاتی شیلوهه – که یک مؤسسه غیرانتفاعی و مرتبط با صهیونیسم است – کنفرانسی با حضور سیصد شیعه شناس درجه ی یک جهان برگزار شد و در آن ظرف مدت سه روز سی مقاله ارائه شد و به قول ـ «مارتین کرامر»،یکی از شیعه شناسان جهان که دبیر این کنفرانس بود،هدف اصلی از برپایی این کنفرانس،شناخت مفاهیم محوری در تمدن شیعه ی اثنا عشری و بعد بالطبع شناسایی انقلاب اسلامی سال 1357 در کشور ایران بود.شیعه شناسان برجسته ای در این کنفرانس شرکت داشتند،امثال:«دانیل برومبرگ»،«ماروین زونیس»،«مایکل ام جی فیشر»،«برنارد لوییس» و خود «مارتین کرامر» و دیر شیعه شناسان و شرق شناشان.

مقالاتی که در این کنفرانس ارائه شد،صد در صد تفصیلی،تحقیقی و مبتنی بر پیچیده ترین متن تحقیق و عمیق ترین روش ها در بررسی دین و مکتب و تمدن بود.در سخنرانی مقدماتی این کنفرانس – که آقای «مارتین کرامر» ارائه کرد – هدف اصلی شناسایی مفاهیم محوری در تمدن شیعه به دلیل شناخت انقلاب اسلامی ذکر شد.

در این کنفرانس بعد از تحلیل بسیار،دو مفهوم محوری بحث و بررسی و شناسایی شد.از دید این شیعه شناس،مفهوم محوری اول:آن نگاه سرخی است که شیعیان به صحرای کربلا دارند و قدر مسلّم،خون شیعه در قیام های متعدد،مستقیماً مشروب شده از صحرای کربلا در سال 61 هجری است.

در این کنفرانس مسائلی درباره ی امام حسین(ع) ذکر شد که از آن جمله مقاله ای است به عنوان «تشیّع به روایت امام خمینی».

نویسندگان این مقاله دو نفر به نام های:«ماروین زونیس و دانیل برومبرک» بودند.در بخشی از این دو مقاله آمده است:«تأکید بر شهادت در عقیده ی امام خمینی،نشان می دهد که شهادت نقش مهم و ویژه ای در تشیّع ایفا می کنند.تفکّر سنی به هیچ وجه با مفهوم شهادت بیگانه نیست،اما این مفهوم در این تفکّر دارای مقام محوری نیست،زیرا اسلام سنی از یک شخصیت مذهبی،مانند امام حسین(ع) که در راه عقیده ی خود فدا شده باشد،الهام نمی گیرد.

اما در تشیّع اثنا عشری موضوع شهادت امام حسین(ع) و تا حدّی شهادت سایر ائمه(ع) محوری است.امام حسین(ع) با قربانی کردن جان خود در راه اسلام،تکلیف نسل های بعدی شیعیان را مشخص کرده است.همه ساله در ماه محرّم و در روز عاشورا؛یعنی سالروز شهادت امام حسین(ع) با برگزاری مراسم پرشور و شرح وقایع جان گداز کربلا خاطره ی شهادت او گرامی داشته می شود.این موضوع به آیین های تشیّع مضمونی فوق العاده و احساسی می بخشد».

در میزگرد دیگری که افرادی چون:«میشل فوکو،کلر بریر،پیر بلانشه» - که از روزنامه نگاران برجسته ی فرانسوی بودند – حضور داشتند،درباره ی قیام امام حسین(ع) و نقش آن در تمدن شیعی مطالبی بسیار ظریف بیان شد؛از آن جمله «کلر بریر» گفت:«در ایران تظاهرات،به معنای واقعی آن است و بهتر است از واژه ی شاهد استفاده کنیم.در ایران مردم از حسین حرف می زنند،باری این حسین کیست؟...».3

دومین محور؛نگاه سبزی است که شیعیان اثناعشری به آن توجه دارند؛یعنی امام زمان،حضرت مهدی موعود(عج)،امامی زنده و ناظر به اعمال و رفتار شیعیان،کمک کار و حافظ آنان در سطح کل.

می دانیم که هر قیام و نهضت ضد استبدادی هر قدر در اصول و مبانی خود راسخ تر باشد،دشمنانش بیشتر و دشمنی آنها شدیدتر خواهد بود،لذا چه بسا به جهت سست شدن در عقیده به زانو درآمده و از مواضع اصولی عقب نشینی کنند.امّا در جامعه شیعی این مشکل حل شدنی است،زیرا جامعه ی شیعی با آن تمدن و نگاه سبزشان امیدوار به ظهورند و این اعتقاد از جهت روانشناسی اثر عمیقی در روحیه ی شیعیان می گذارد.4

پی نوشت ها
1- ماربین،سیاست اسلام،مذهب شیعه،ص 49.
2- پتروشفسکی،نهضت سربداران خراسان،ترجمه کریم کشاورز،به نقل از دکترین مهدویت،ص 23.
3- حسن بُلخاری،تهاجم یا تفاوت فرهنگی،به نقل از دکترین مهدویت،ص 25.
4- رضوانی،علی اصغر،دکترین مهدویت تنها راه نجات بشر،صص 23 – 26.
منبع : هنارس – یاران موعود آخرالزمان – محمّد لک علی آبادی.

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : تل آویو , اسرائیل , عاشورا , شیعه شناسی, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 298 تاريخ : پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت: 3:26

نباید عاشورا به یک قضیه‌ شیعیِ ضد سنی یا سنیِ ضد شیعی بدل شود؛ بلکه لازم است تا این حادثه به عنوان قضیه‌ ای مربوط به تمامی مسلمین تلقی شود. عاشورا دربرگیرنده‌ عبرت ‌ها و اندیشه‌ هاست.

عاشورا؛ شیعه و سنّی
 

در این شکی نیست که آنچه حقیقت عاشوراست و آنچه طی صدها سال متمادی به نام عاشورا و «فرهنگ عاشورایی» در جوامع اسلامی شکل گرفته، به همان میزان با هم نسبت دارند که مثلا گوهر اصیل اسلام و فرقه ها و خوانش ها و گرایش های مسلمانی با هم نسبت دارند.
درباره اینکه حقیقت عاشورا و پیام راستین و بنیادین مکتب عاشورا، دچار انحراف شده است یانه، به سختی می توان اظهار نظر کرد؛ زیرا این امر، به علاوه تهوّر و هنجارشکنی شجاعانه ای که می طلبد نیاز به یک موشکافی ژرف و ظریف تاریخی دارد که هم از بضاعت و توان این قلم بیرون است و هم از دایره مجال این مقال؛ بنابراین در این فرصت، به یکی از حواشی نه چندان مهم عاشورا پرداخته می شود که به ویژه طی سال های اخیر، در جوامع اسلامی متاسفانه به دلیل برخی حرکت های طرفینی، جدیت بیشتری پیدا کرده است و آن مساله شیعه و سنی در مکتب عاشوراست.
آغاز این مقال را با کلامی از یکی از اکابر علمی و دینی، علامه فضل الله آغاز می کنیم که به درستی روی این موضوع مهم، انگشت گذارده و در یک جمله حقیقت ماجرا را بازگفته است:«نباید عاشورا به یک قضیه‌ شیعیِ ضد سنی یا سنیِ ضد شیعی بدل شود؛ بلکه لازم است تا این حادثه به عنوان قضیه‌ ای مربوط به تمامی مسلمین تلقی شود. عاشورا دربرگیرنده‌ عبرت ‌ها و اندیشه‌ هاست.»
این سخنی، ژرف، عمیق و از سر درد و دلسوختگی است؛ روشن است که علامه فضل الله با این بیان، نه در صدد توجیه عاشورا بوده و نه نگران خدشه دار شدن حقیقت آنچه در آن روز تلخ تاریخ در سرزمین کربلا روی داد؛ زیرا عاشورا از آنجا که حقیقتی آشکار است، هرگز و هیچگاه، خدشه ای برنمی دارد؛ بنابراین او بیش از این، یک دغدغه عمیق و مهم دیگر داشته است و آن آسیب دیدن وحدت اسلامی است.
واقعیت این است که اگر شیعه ای، مکتب آزادیبخش عاشورای حسینی را که بر تارک طلایی تاریخ ایستاده و زنده و جاوید و جوشان و جاری به حیات خود ادامه می دهد، به اختلافات سخیف و بی بنیاد شیعی-سنی، کاهش و تقلیل دهد؛ او نه تنها هیچ درک درستی از عاشورا و کاری که نواده عزیز پیام اکرم اسلام(ص) و یاران و فرزندان ایشان علیهم السلام انجام دادند ندارد؛ بلکه با این اقدام، از شأن و منزلت عاشورا کاسته و آن را از یک رویداد فرافرقه ای، فراجناحی و حتی فرادینی به یک حادثه کوچک و محدود و محلی تقلیل داده است و این ستم به عاشورا و پیام مکتب سرخ حسینی است.
عاشورا و قیام امام حسین(ع) نه برای شیعه، نه برای سنی؛ بلکه برای نجات اسلام از انحراف، انحطاط و ابتذال بود؛ همان بلایایی که امروزه هم دامن شیعه را گرفته و هم دامن سنی و همه جامعه اسلامی را. فراتر از این، عاشورا درس آزادگی، عزت، کرامت، از خودگذری، ایمان و ایثار می دهد و این موضوعات، ربطی به شیعه و سنی ندارند؛ ارزش های عام و همه‌شمول بشری اند که هر انسان آزاده ای برای خوب زیستن و انسان ماندن به آنها نیاز دارد.
عاشورا انحصارپذیر هم نیست؛ همانگونه که این رویداد از دل بزرگ ترین و خونین ترین رویدادهای تاریخ، گذر کرده و هر سال بیشتر از سال پیش، تازه تر و پرشورتر و خروشنده تر شده است؛ مرزهای مذهب و فرقه و جناح و قالب های سنگی ایدئولوژی را هم می شکند و به تمامت انسان و جامعه انسانی، نظر دارد.
عاشورا فراتر از تاریخ و تقویم ایستاده است؛ به همین دلیل هرگز هیچ مرز و محدودیت و انحصاری را برنمی تابد.
تاریخ گواهی می دهد که هم پیش از عاشورا و هم پس از آن، رویدادهای خونین تر و وحشتناک تری روی داده است؛ اما یاد و نام این رویدادها امروزه روی قفسه های کتابخانه ها، موزیم ها یا ورق‌پاره های محققان و پژوهشگران مسایل تاریخی، خاک می خورند و هرگز نتوانسته به جاودانگی عاشورایی برسند؛ یکی از دلایل آن، محدودیت آنها به قوم و جناح و جغرافیای خاص بوده و یکی دیگر از دلایل آن، پیام محدود و محلی آن برای طیف کوچکی از انسان هاست.
عاشورای حسینی، ورای مساله شیعه و سنی است؛ بنابراین نه افراط گرایان شیعی و نه تندروهای سنی، هیچکدام نمی توانند آن را محدود کنند.
پیام عاشورا اجماع و اجتماع بر محور حق و نفی و طرد و رد باطل است.
سیدعلی حسینی- خبرگزاری جمهور

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : شیعه و سنی , ضد عاشورا , وحدت و عاشورا , پیام عاشورا, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 373 تاريخ : چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت: 14:30

منابع آگاه نزدیک به عبد‌الله بن عبد‌العزیز آل‌سعود اعلام کردند،‌پادشاه عربستان دوماه پیش از آغاز مناسک حج تمتع به وزارت حج این کشور دستور داد تا کتابی را علیه شیعیان تهیه و چاپ کرده تا طی مراسم حج امسال آن را در میان حجاج به صورت رایگان توزیع کنند.به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دام پرس، همچنین این منابع اعلام کردند، کتاب "دشمنت را بشناس" با محوریت تکفیر شیعیان و معرفی کردن آنان به عنوان دشمن اصلی اسلام و فراموش کردن صهیونیست و مساله فلسطین توسط یک نویسنده وهابی به نام "یعقوب بد القطامی" نوشته شده و در 5 ملیون نسخه به چاپ رسیده است، به گفته این منابع پادشاه عربستان بودجه‌ای بالغ بر 5 ملیون ریال عربستان را به چاپ این کتاب اختصاص داد.


به گفته ده‌ها تن که از راه‌های مختلف برای ادای مناسک حج تمتع وارد عربستان شدند، ماموران وزارت حج این کشور کتاب "دشمنت را بشناس" را که به زبان‌های مختلف ترجمه شده بود میان حجاج توزیع کرده‌اند.

این کتاب شامل‌ چکیده‌ای از سخنان "ابن‌تیمیه" از سران وهابيت وهابیت در تکفیر شیعه و شاخه‌های مختلف آن آمده است که شامل کافر شمردن شیعیان و حلال بودن جان، ناموس و اموالشان است، همچنین در این کتاب آمده است که بر مسلمان واجب است تا پیش از جهاد علیه یهودیان و مسیحیان علیه شیعیان جهاد کرده و آنان را به قتل برسانند.

 منبع : باشگاه خبرنگاران

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : ضد شیعه , حج امسال , وهابیت , تکفیر شیعه , عربستان ضد شیعه, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 313 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 10:26

شبهات مطرح شده :

نظرتان درباره ی این سخن حسین چیست ؟ ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد و زنانشان را به فروش رساند و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت. امام سوم شیعیان / کتاب «سفینه البحار و مدینه الحکام و الآثار» صفحه ۱۶۴ نوشته شیخ عباس قمی

پاسخ :

در فیس بوک که سیر می کنی، نمونه های فراوانی را می بینی که این روزها به نام حدیث و روایت نقل می شوند تا نشان بدهند اسلام، مکتب خرافی و دین عرب هاست.

نمونه زیر، مشتی از خروارهاست که این روزها با ایمیل و اس ام اس دست به دست می شود؛ و در این روزگار ما چه بسیارند ذهن های شکاک و پر تردید درباره دینداری و دل های فراری از دین که دل به این روایات فیس بوکی می بندند.

از مدتی پیش حدیثی از امام حسین(ع) در صفحات فیس بوک نقل می شود که مثلا متن حدیث را هم برای مستند و متقن بودنش، اسکن کرده اند تا به شما بگویند مو، لای درز کارشان نمی رود.

نوشته اند: " ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست. ایرانی هارا باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت."
حسین بن علی، امام سوم شیعیان، سفینه البحار و مدینه الاحکام و الاثار، نوشته حاج شیخ عباس قمی، صفحه ۱۶۴."

متن اسکن شده حدیث در فیس بوک که عده ای این روزها برای یکدیگر ایمیل می کنند:

نکاتی خیلی ساده درباره ظاهرحدیث
۱- کتاب عربی "سفینة البحار" احادیث انتخاب شده از بحارالانوار است که توسط مرحوم محدث قمی جمع آوری شده است. صفحه ۱۶۴ کتاب مربوط به توضیح لفظ "العجم" است.

بگذریم که در این قسمت کتاب روایتی از امام حسین (علیه السلام) وجود ندارد.

 ادمه مطالب را بخوانید....

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...ادامه مطلب
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : شبهه , فیس بوک , امام حسین , ایران, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 310 تاريخ : يکشنبه 19 آبان 1392 ساعت: 11:41

يکي از ابعاد عزت حسيني‌، عزت اقتصادي است‌. هر انساني بايد در سطح فردي بکوشد به خودکفايي برسد، چرا که به فرموده پيامبر اسلام (ص) اگر فقر از هر دري وارد شود، ايمان از در ديگر مي‌رود و يا کسي که معاش ندارد، معاد ندارد.

هر انساني بايد کوشش کند تا با کار و مجاهدت‌، خود کفا گردد و احساس استغناء کند تا سربار ديگران نباشد. بر اين اساس پيامبران و ائمه اهل کار و فعاليت بودند. عزت اقتصادي يکي از پايه‌هاي رسيدن به عزت نفس است‌. از پيامبر (ص) منقول است که‌فرمودند: عزت مؤمن در غني بودن و بي نيازي او از مردم نهفته است‌.

در سطح ملي نيز هر جامعه‌اي بايد بکوشد به خود کفايي اقتصادي برسد تا درسطح بين المللي نيز به اقتدار دست يابد. يکي از شاخصه‌هاي اعتلا و عزت اسلامي‌، خودکفايي اقتصادي و عدم نياز به کفار است‌. چنانکه قبلاً نوشتيم قرآن مي‌فرمايد: (ولن يجعل الله للکافرين علي المؤمنين سبيلاً)

بر اساس اين آيه هر رابطه اقتصادي و سياسي که باعث سلطه اجانب گردد، مردوداست‌. يکي از اختلافات بني اميه با آل‌علي (ع) موضوع تکاثر بود. بني اميه به احياي نظام اشرافي به تجمع ثروت و سوء استفاده از بيت المال مسلمين و استثمار ديگران به ويژه غير عرب پرداختند. يکي از علل مخالفت برخي از ياران پيامبر چون ابوذر و ابن مسعود،همين موضوع تبعيض اقتصادي و شيوع حرام‌خواري و فساد مالي بود و يکي از علل قدبرافراشتن سالار شهيدان در برابر حکومت بني اميه‌، غرق شدن حکام و مردم در فساد اقتصادي بود.

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...ادامه مطلب
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : عزت اقتصادی , عمرسعد , حماسه حسینی, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 292 تاريخ : شنبه 18 آبان 1392 ساعت: 0:06

فیلم علائ الدین و ضدیت با اسلام و شیعه + عکس

چند روز پیش خواستم به یاد کودکی یک فیلم بچه گانه نگاه کنم

رفتم سراغ آرشیو فیلم هام و یک فیلم رو انتخاب کردم

فیلم علائ الدین و چراغ جادو !!

وقتی فیلم رو نگاه کردم چیز هایی دیدم که اصلا  قبلا دیده بودم به اون ها توجه نکرده بودم.

فیلم کاملا  ضد اسلام و ضد شیعه بود !!!

در پایین مقداری از مطالب ضد اسلام و مخصوصا ضد شیعه این فیلم رو همراه تصاویری از فیلم می اورم البته مقداری!!!

1. حتما می دونید که اسم دیگه مذهب ما جعفری است که از اسم امام جعفر صادق ع گرفته شده است.

باید بدونید اسم نقش منفی فیلم "جعفر" هست.

این شخص در فیلم مظهر تمامی بدی ها هست.

فیلم علائ الدین

2. اسم دومین دزدی که برای بدست اوردن یک تکه طلا چندین نفر رو کشته "کاظم " هست.

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین

3. علا الدین میمونش رو "ابو" صدا می کنه که به عربی یعنی پدر

فیلم علائ الدین

4.علائ الدین وقتی که خودش رو به دروغ شاهزاده جا می زنه اسم خودش رو می گزاره "علی"!!!!

فیلم علائ الدین

5. وقتی علا الدین به دروغ به قول چراغ جادو شک می کنه ، غول چراغ جادو به او "مصطفی شکاک" می گه!!!

فیلم علائ الدین

6. در اواخر فیلم جعفر یک جادو گر خطر ناک می شه

فیلم علائ الدین

7. و در اخر فیلم جعفر جادو گر تبدیل به یک مار  غول اسا می شه

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین

فیلم علائ الدین


در این فیلم تمامی نقش ها ی منفی اسامی امام شیعه دارند و باقی افراد نه


منبع : ایران313

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : فیلم ضدشیعی , علای الدین , هالیوود , ضد شیعه, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 326 تاريخ : جمعه 17 آبان 1392 ساعت: 12:53

امام حسین (ع)را همه تا حدودی می‌شناسیم و هر یک به وسعت معرفت؛ عشق و محبت نثار او که سید و سرور شهدای اسلام است می‌کنیم، و درازای آن جرعه ای بیشتر از جام معرفت و کرامت را طلب می‌کنیم.

البته این ابرازمحبت ما در ایام محرم و مراسم عزاداری امام حسین بیشترین نمود را دارد.

ایشان از ما می‌خواهند همیشه خصوصاً در ایام عزاداری برای ائمه معصومین (ع) آنچه را شارع مقدس واجب کرده است رعایت کنیم؛ به دختران وزنان امر به حجاب و عفاف کردند و به پسران و مردان ما توصیه به خویشتن داری که متأسفانه ما هرساله شاهد از بین رفتن حرمت‌هایی که روزگاری به خوبی حفظ می‌شد هستیم و می‌بینیم که اتفاقاً در روزهای تاسوعا و عاشورا، چه صحنه های تأسف بار و حزن انگیزی توسط برخی جوانان ره گم کرده در سالروز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) ویارانش برتن تاریخ رقم می‌خورد؛ و راه را بر این بدعت‌ها و رسم‌های ناصواب و ناشایست باز می‌کند.

حضور خانم‌ها با پوشش نامناسب و آرایش‌های زننده، حرمت این روزها و مراسم را زیر سؤال می‌برد و صاحب عزا (حضرت مهدی عج) را به سوگ دیگری می‌نشاند و عزادارتر می‌کند.

به راستی اگر برای عزاداری به خیابان‌ها و کوچه ما می‌رویم، غیر از صاحب عزا چه کسی اهمیت دارد که به خاطرش خود را این‌گونه بیآراییم!؟

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...ادامه مطلب
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : ضد عاشورایی , ضد ارزش , تبیان , آرایش زننده , بی حجابی و عاشورا , مداحی ریتمیک, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 338 تاريخ : پنجشنبه 16 آبان 1392 ساعت: 18:30

گراهل جستجو در اینترنت باشید و این روزها کلمه عاشورا و محرم را به صورت لاتین «Ashura» و«Muharram» درموتورهای جستجوی گوگل و یاهوجستجو کنید، اولین تصاویری که با آن مواجه می شوید، عکس های قمه زنی است که هم در جستجوی تصاویر و هم در جستجوی فیلم ها تکرار می شود.
به گزارش«جوان»، ازابتدای محرم یعنی کمتر از 7 روز پیش تمامی تصاویر مرتبط با عاشورا و محرم درسایت های گوگل و یاهو تغییر یافته است که این تغییرتصاویرواکنش تعدادی از سایت های مذهبی و مرتبط با واقعه عاشورا را در پی داشته است.
تغییر ناگهانی و جایگزینی تصاویر!
قبل ازآغازدهه اول محرم تصاویرمربوط به واژه انگلیسی «عاشورا» توسط موتورهای جستجوی گوگل و یاهو به صورت دیگری نمایش داده می شد وتنها تعدادی عکس آن هم  تصاویرفیلترشده چند سایت منحرف درکنارتصاویروعکس ها مرتبط با عاشورا و محرم دربرابردیدگان کاربران قرارمی گرفت.
این در حالی است که در حال حاضرنه تنها ازتصاویرقبلی خبری نیست، بلکه تصاویربسیار خشن از مراسم قمه زنی مردان و کودکان دراین سایت ها قرارگرفته است.
فعال شدن سایت ها ضد شیعه
به موازات این اقدام ، ازابتدای محرم سایت های ضد شیعه و وابسته به بهائیت و وهابیون به شدت فعال شده و دامنه فعالیت خود را گسترش داده اند، به صورتی که با ارسال لینک مطالب خود به نشانی ایمیل تعدادی ازکاربران اینترنتی با نمایش صحنه های خشن از قمه زنی این عمل را به عنوان شعائر شیعیان قلمداد کرده و ازاین طریق مذهب شیعه را زیر سوال می برند!
استراتژی «فرصت ایده آل» دستور کار سایت های ضد شیعه

ادامه مطلب را بخوانید....

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...ادامه مطلب
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : ضدیت با عاشورادر گوگل , موتورهای جستجو , جوانان شیعی , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 354 تاريخ : پنجشنبه 16 آبان 1392 ساعت: 18:24

 

و پاسخ به آنها

مدعیان قمه زنی برای اثبات جواز قمه زنی خود به دلایلی استدلال می کنند که در اینجا به نقد بررسی این دلایل پرداخته می شود :

دلیل اول از دلایل قمه زنی در قسمت «افسانه سر به محمل کوبیدن حضرت زینب (س)» که در همین وبلاگ موجود است آمده است.

دوم: جزع برای امام حسین (ع)

قمه زنان با استناد به این موضوع ، قمه زنی را از مصادیق جزع و عزاداری می دانند چون جزع و عزاداری برای امام حسین از شعائر الهی است پس قمه زنی نیز به تبع آن جایز و حتی مستحب است.

 

ولی باید دانست که هر فعل و شیئی دارای تعریف و محدوده مشخصی می باشد که این تعریف یا از ناحیه شرع مقدس معین شده و یا عقل و عرف برای آن محدوه معین می نماید . در اینجا نیز باید محدوده عزاداری توسط شرع یا عقل معین گردد . امام خمینی (قدس سره) در این باره چنین می گویند:

 

 " در اینجا هم باید در خصوص عزاداری و مجالسی که به نام امام حسین (ع) بر پا می شود سخنی بگویم . ما و هیچ یک از دینداران نمی گوییم که با این مراسم ، هر کسی هر کاری می کند خوب است . چه بسا علمای بزرگ و دانشمندان ، بسیاری از این کارها را ناروا دانسته و از آن جلوگیری کرده اند"

(کشف الاسرار ، ص 173)

 

 

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...ادامه مطلب
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : قمه زنی , موافقان , مخالفان , دلایل قمه زنی , نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 367 تاريخ : چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت: 12:44

تخريب عاشورا دررسانه هاي غربي تلاش براي شكستن بال سرخ پرواز
 
نويسنده: رضافرخي

عاشورا نماد مقدس و تجلي ايمان وشهادت فرهنگ اصيل شيعه است. رويدادي كه هر ساله با برپايي عزاداري ، باشكوه تر از گذشته گرامي داشته مي شود. چرا كه اين رويداد علاوه بر تمام روايات درون خود ، نماد ظلم ستيزي وشهادت در راه آرمان هاي بزرگ الهي و انساني است وهمين موضوع باعث شده كه هيچ گاه كهنه نشود ، بلكه روز به روز وسال به سال براي جهان تشيع تازه تر از پيش مطرح مي شود. از اين رو نيز افراد روشن روان وآگاه دردنياي خارج از تشيع ، درمقابل اين حقيقت مقدس يا سر تعظيم فرود مي آورند وبه حقانيت آن اعتراف مي كنند و يا به آن به عنوان نماد عده اي از مردمي كه دراين دنيا زندگي مي كنند احترام مي گذارند.
    اما دراين بين كساني هستند كه از روي جهل و يا منفعت طلبي وسودجويي و يا ظالم بودن، به عقايد ديگر انسان ها بي احترامي كرده و با ناديده گرفتن حقوق انسان ها دست به تخريب نمادها و مقدسات آنها مي زنند. دراين مورد به خصوص به مسلمانان و به ويژه شيعيان توهين هاي زيادي شده است. جالب اينجاست كه همه مي دانيم كه اين هجمه وسيع، توهين وتخريب عليه آرمان هاي مقدس شيعه از طرف كساني صورت مي گيرد كه داعيه آزادي انديشه و متمدن بودن وفرهنگ مداري را دارند!
    دراين بين رسانه هايي چون اينترنت وشبكه هاي ماهواره اي و سينما وكليپ هاي تصويري نقش عمده اي را دراين حركت سازمان يافته دارند. و به واقع براي اين رفتار تخريبي نظريه پردازاني دارند كه نمونه آن را مي توان فوكوياما دانست كه سينماي آمريكا از او مستندي ساخت و وي كتاب پايان تاريخ خود را در سه كنفرانس جهاني تورنتو، واشينگتن و اورشليم ارائه كرد .

امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان...ادامه مطلب
ما را در سایت امام حسين و هفتاد دو تن و مظلومیت شیعه در غرب و جهان دنبال می کنید

برچسب : قمه زني , تبليغات ضد شيعي غرب , فوكوياما و ضديت با شيعه , كنفرانس اورشليم , سياتمدران ضد شيعه, نویسنده : علي خوزاني emamhosseinvahaftado2tan بازدید : 295 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 22:59